Kinderen die de voorkeur blijken te geven aan het denken in beelden,
hebben een aantal overeenkomsten.
De spraakontwikkeling komt over het algemeen wat later op gang.
Er wordt vaak binnensmonds gesproken, in gebroken zinnen.
De woordenschat is beperkt, maar origineel.
Het struikelen over hun eigen woorden en springen van de hak op de tak
is nog zo'n overeenkomst.
Het denken gaat sneller dan het spreken en de chronologische vertellijn
wordt losgelaten.
De motorische ontwikkeling verloopt meestal ook wat trager.
Zowel knippen en plakken als leren fietsen en zwemmen vragen veel geduld.
Duplo en Lego zijn over het algemeen favoriet speelgoed.
Prachtig uitgewerkte ruimtelijke constructies worden in elkaar gezet!
Gedragsmatig kunnen zich problemen voordoen, wanneer het kind het gevoel krijgt
dat het nooit iets goed kan doen. Dat anderen hem niet begrijpen.
Lees verder: beelddenken: basisschool >>>
home - beelddenken - onderzoek - toegepaste kinesiologie - begeleiding - Ans Wildring - nieuwsbrief - contact - sitemap
Open deze pagina zonder frames
Print deze pagina