het individueel onderwijskundig onderzoek

Inleiding

Wanneer een kind bij mij wordt aangemeld, wordt het allereerst uitgebreid getest.
Het onderzoek bestaat uit de volgende onderdelen:

Het intakegesprek

Om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen, wordt tijdens het eerste consult uitgebreid stilgestaan bij de ontwikkeling van het kind, van prenatale periode tot nu.

dorp

Het pedagogisch onderzoek

Tijdens het tweede consult wordt een observatie gemaakt waarbij o.m. gebruik wordt gemaakt van het wereldspel.
Ieder kind wordt uitgenodigd hiermee een dorp te bouwen.
Dit onderdeel geeft mij al enige informatie over de leerstijl, de sociaal-emotionele ontwikkeling en of het kind een beelddenker of een talige-begripsdenker is.

Het didactische onderzoek

Om een goed beeld te krijgen van de beginsituatie, worden de volgende onderdelen afgenomen:

Er wordt gebruik gemaakt van testen die ook binnen het regulier onderwijs bekend zijn.
Het didactisch onderzoek bij kleuters wordt aangepast aan de leeftijd van het kind.
M.b.v. diverse spelmaterialen wordt de aanleg en schoolrijpheid bepaald.

Lees verder: onderzoek: kinesiologisch onderzoek >>>


home - beelddenken - onderzoek - toegepaste kinesiologie - begeleiding - Ans Wildring - nieuwsbrief - contact - sitemap

Open deze pagina weer in de frameset
Print deze pagina

Gemaakt door Sander Consten - www.sandersitez.tk
© 2004 - Ans Wildring